26. srpna 2013

(RC) Rozhodující bitva

Autor: Rick Riordan


Originální název: The Serpent's Shadow


Knižní série: Kronika Cartera Kanea
Díl: 3.
Žánr: Middle Grade, Mythology, Fantasy
Datum vydání v USA:  1. května 2013
Nakladatelství: Hyperion Books for Children
Počet stran: 406
Datum vydání u nás: Březen 2013
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 312
Poslední rok byl pro Cartera a Sadie pořádně rušný. Proniknout do tajemství egyptské magie totiž není žádná hračka. Nejtěžší překážky je ale teprve čekají…

Zlé síly získávají převahu, had chaosu Apop unikl ze svého vězení a část rebelských mágů povstává proti Domu života. Sourozenci Carter a Sadie mají sehrát důležitou úlohu při záchraně světa. Zbývá jim však málo času, egyptští bohové jsou nevyzpytatelní a na každém kroku může číhat nebezpečí.
Had, rebelští mágové a další trable sourozenců
Carter a Sadie neměli zrovna nejlehčí rok. Neustále museli bojovat proti zlu. Naposledy se museli utkat s bohem Chaosu Apopem, který unikl ze svého vězení. Jediný kdo jim pomohl pomoct, byl bůh slunce, jenže… tady se něco tak trochu nepovedlo. Bůh slunce se sice probudil, ale nebyl to ten Re, kterého potřebovali. Spíše z něho získali jeho božskou dětskou část. 

Teď ale mají mnohem více problému než předtím. Nejenže čelí obrovskému hadovi, který je bůh chaosu, ale také musí čelit rebelským mágům. A to není vše, v jejich životech se odehrává mnoho dalších věcí, kterým sourozenci Kaneovi musí čelit – neustále.

Zpět do akce!
Rick Riordan je znám, že své knihy píše velice jiným, odvázaným a vtipným stylem. A samozřejmě si neodpustí i trochu akce. No trochu… trochu hodně. Někdy až moc. Stejně tak jako předchozí díly, Rozhodující bitva se odehrává ve stejně akčním, rychlém a nadupaném tempu. Sourozenci Kaneovi se zase postaví časovému ultimátu, do kdy musí splnit svoji ‚misi‘ a zachránit svět. Zní to opravdu dobře, že? 

Já nejsem zrovna člověk, který potřebuje mít knihu plnou akce, ale u Ricka mně to nikdy nějak moc nevadilo. Rick Riordan dokáže totiž své knihy napsat velice čtivě a díky tomu vám u čtení čas velice hezky utíká. Pokud se teda zvládnete přečíst. I tak někdy ale té akce na mně bylo až moc. Rozhodující bitva nebyla nějak odlišná od předchozích dílů a díky tomu jsme se zase ve velice krátkém času dostali na spoustu míst a to někdy bylo až lehce nereálné. Někdy jsem se přistihla, jak si sama sobě říkám, že za těch pár dní bych já nezvládla udělat ani jednu dvacetinu toho co oni. Natož tak lítat z jednoho místa na druhé.

Sourozenecký dvoj-pohled
I v hlavních postavách se závěrečný díl trilogie nijak nelišil od předchozích. Do příběhu, jsme zase nahlédli se sourozeneckým duem Carter-Sadie. Který mně velice vyhovoval. Carter a Sadie jsou sice sourozenci, ale v určitých věcech jsou velice rozlišní. Sadie je hotová generálka, která se s věcmi nepáře a většinou jde hned na věc. Naopak Carter je ten rozumnější, ostýchavější a prostě úplně jiná liga než Sadie. Ale to neznamená, že si navzájem nedokázali tyto role prohodit. 

V prvním díle m bavil více Carter a v druhém zase Sadie. Tento díl mně zase více seděla Sadie. Nějak jsem se prostě s její povahou sžila více. 

Na knihách u Ricka se mně vždycky velice líbila jedna věc. Jak jsem už několikrát zmínila, jeho knihy jsou neskutečně nadupané akcí, ale i tak se mu tam vždy vejde místečko pro nějakou tu romantiku, první lásky, polibky, zklamaní, trápení a podobně, Je to velice sladké a já jsem si to vždy velice užívala. Zejména trápení Sadie s kluky, to bylo prostě výborné.

A je konečná
Poslední díl této báječné egyptské trilogie, u které jsem si užívala každou stranu, je u konce. Trocha smutku ve mně je, ale rozhodně jsem ráda, že jsem po této trilogii šáhla. Poslední díl byl výborně uzavřený, všechny nejdůležitější věci a otázky byli vyřešeny a odpovězeny a já s klidným srdcem můžu říct, že toto byl opravdu velice povedený závěr trilogie a já mu dávám rozhodně zasloužené 4 hvězdičky. Na Cartera, Sadie a jejích egyptské dobrodružství si určitě ještě mnohokrát v budoucnosti vzpomenu a třeba po knížkách zase šáhnu. Vlastně… už teď mám chuť si je znovu přečíst
Děkuji mnohokrát nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Pokud vás kniha Rozhodující bitva zaujala, můžete si ji zakoupit na oficiálních stránkách nakladatelství.

2 komentáře:

  1. Musím sa priznať, že som ešte nečítala ani jeden diel, ale to chcem napraviť :)

    P.S. Na konci máš napísanú zlú knihu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tuto sérii bych si taky chtěla přečíst.. :)))

    OdpovědětVymazat