9. června 2013

Rudá pyramida

Autor: Rick Riordan


Originální název: The Red Pyramid


Knižní série: Kronika Cartera Kanea
Díl: 1.
Žánr: Middle Grade, Mythology, Fantasy
Datum vydání v USA: 4. května 2010
Nakladatelství: Hyperion Books for Children
Počet stran: 516
Datum vydání u nás: Březen 2012
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 408
Myslíte si, že je nějaký med nechodit do školy, věčně létat po celém světě, vozit s sebou jenom to, co se vejde do jednoho kufříku, a nemít žádný pořádný domov? Tak to budete koukat!

Už šest let cestuje Carter Kane z místa na místo se svým otcem, věhlasným egyptologem. Pořádně nezná ani vlastní sestru Sadie, která žije s prarodiči v Londýně. Děti se smějí setkat jen dvakrát do roka a tentokrát pro ně otec ještě ke všemu vymyslí nudnou prohlídku Britského muzea. Jenže pozor - egyptští bohové se probouzejí! Začínají nejděsivější Vánoce, jaké kdy Carter a Sadie zažili… Od toho dne se život čtrnáctiletého Cartera a dvanáctileté Sadie obrátí naruby. Sourozenci Kaneovi zjistí děsivou pravdu o své rodině a poznají tajemné egyptské bohy mnohem líp než z otcových výkladů a exponátů v muzeích.

Objevte zblízka starověký Egypt s jeho magií, dobrem i zlem a připojte se k dobrodružné výpravě sourozenců Kaneových!
Carter měl velice zvláštní dětství. Už od svých šesti let cestoval se svým otcem – slavným archeologem a tím dokázala poznat spoustu míst a přiučit se mnoho od svého otce. Ale má to své nevýhody. Například to, že může vidět svoji sestru Sadie pouze dvakrát do roka. A právě v tuto chvíli o vánocích, se s Rudou Pyramidou ponoříme do příběhu Cartera Kanea.

Otec Cartera a Sadie vymyslí velice nezáživnou prohlídku, která se ale promění v největší dobrodružství pro sourozence v jejich životě. Jejich otec totiž při rituálu zničí Rosettskou desku a tím povolá egyptské bohy.

Vždycky jsem byla obrovský fanoušek mytologie a zejména právě egyptské. Už od doby co jsem byla dítě, jsem si půjčovala v knihovně spoustu knih o Egyptě a zejména o egyptských bozích. Snažila jsem se naučit jak přeložit hieroglyfy (marně), znát všechny bohy (to se povedlo) a vědět co nejvíc o jejich kultuře (to se taky celkem povedlo). Takže když jsem se dozvěděla o tom, že má vyjít právě tato kniha, tak jsem málem skákala až do nebes. Potom když jsem ji uviděla v hypernově, tak jsem běžela za tátou a ten mně ji koupil. Hned jak jsem došla domů tak jsem začala číst a musím říct, že jsem z ní byla mnohem více nadšená jak ze Zloděje blesku (první díl o Percym).

Celá kniha je napsaná velice čtivým stylem a čas při něm ubíhá ještě rychleji než normálně, protože nejen že dostanete opravdu výborné hlavní hrdiny, ale také perfektní posazení příběhu a úžasný náhled do světa bohů. A to není všechno! Rick do knihy samozřejmě vložil spoustu jeho úžasného, pověstného humoru a dokázal vytvořit velice vtipné konverzace, ať už mezi hlavními postavami, vedlejšími postavami a dokonce mezi bohy (toto je kategorie sama pro sebe, přece nebudu řasit nás smrtelníky k bohům egyptského kalibru), anebo je všechny vystavit i do velice vtipných situací. Samozřejmě ale vše nebylo pouze a jen o humoru. Carter a Sadie se někdy dostaly do opravdu zapeklitých situací, kde mně rozhodně do smíchu nebylo.

Další věc, kterou prostě musím vychválit až do nebes, jsou hlavní postavy. Rick Rudou pyramidu napsal tak, že získáme nejen pohled Cartera, ale samozřejmě také Sadie a to bylo rozhodně super. Sice jsem se s Sadie ve většině případů nedokázala sžít na sto procent, protože chvílemi byla až moc přemoudřelá na můj vkus, ale i tak jsem si ji oblíbila a užila si každou a kapitolu s ní. I tak jsem se ale vždy těšila na kapitolky s Carterem více.

Carter je opravdu velice výborná a precizně napsaná postava. Každou stránku jsem si s ním velice užívala a bavila se. Jak jsem již řekla, kapitoly s ním byly prostě o něco lepší jak se Sadie. Možná se takto cítím, protože jsem holka? Hm, kdo ví.

Všeho všudy, Rudá pyramida byla rozhodně jedna z nejlepších knih, které jsem minulý rok přečetla a já se nemůžu dočkat na další díl plný akce – protože tady ta akce byla perfektně propracovaná, a i když nejsem fanoušek až moc akčních knih, tak tahle mě prostě chytla. Mytologie dělá zázraky! A hodnocení? Myslím, že tohle je opravdu hloupá otázka. Samozřejmě si tato kniha odnáší 5 hvězdiček, protože byla prostě perfektní a já dostala vše, co jsem od ní čekala.

Žádné komentáře:

Okomentovat