19. července 2014

To All the Boys I've Loved Before

Autor: Jenny Han


Knižní série: To All the Boys I've Loved Before
Díl: 1.
Žánr: Young Adult, romance, contemporary, chick lit, realistic fiction
Datum vydání v USA: 15. dubna 2014
Nakladatelství: Simon & Schuster Books for Young Readers
Počet stran: 355
Datum vydání u nás: neplánuje se
Tolik lásek, tolik dopisů
Dokážete si představit, že napíšete dopisy všem vaším láskám, schováte si je pod postel a pak zničehonic jsou dopisy fuč? A když říkám fuč, tak fuč u těch adresovaných. Toto je příběh Lary Jean, která nikdy nebyla schopná vyjádřit své city své lásce, proto každému klukovi, do kterého se zamilovala napsala dopis, ve kterém ze sebe dostala úplně všechno. City k danému klukovi, dojmy a názory na jeho chování a podobně. Tyto dopisy uchovávala v krabici na klobouky, kterou měla od své matky. Jednoho dne přijde do svého pokoje, podívá se po krabici a ta je pryč. A dopisy s ní. Ale kdyby aspoň skončily na smetišti... ale to ne, to by přece matka štěstěna nezařídila. Dopisy se dostaly do rukou jejích lásek.

Tvoje láska, sestřina láska
Jednou z jejích lásek byl její nejlepší kamarád Josh. Jenže Josh není pouze její nejlepší kamarád, je také ex-přítelem její sestry Margot, která se s ním rozešla když se stěhovala na univerzitu do Evropy. I po rozchodu s Margot ale Josh nepřestane navštěvovat rodinu Lary Jean. Nejenže skvěle vychází s mladší sestrou Lary Jean a Margot – Kitty, ale také rád tráví čas s jejich otcem. Pak je tu další láska Lary Jean, která pořádně zamíchá kartami – Peter.  
  
Ach ta obálka, ach ten readathon
Na To All the Boys I've Loved Before jsem se nesmírně těšila už od minulé roku, když jsem poprvé spatřila tu nádhernou obálku, která je velice odlišná od jiných obálek a skvěle vystihuje celou knihu. Poté jsem si přečetla anotaci a zjistila jsem, o čem kniha bude. Od té doby jsem se na knihu klepala jak malá holčička. Před nedávnem přišla Ven s projektem, který spolu s Kath vytvořily. A jako první kniha se právě četla To All the Boys I've Loved Before. Tak to jsem si samozřejmě nemohla nechat ujít!

Od Jenny Han jsem již minulý rok četla jednu knihu, proto jsem věděla, že její styl psaní bude pro mě trošku těžší ze začátku. A měla jsem pravdu. Knížka ze začátku byla velice pomalá, moc se nezabývala tím tématem, které nám anotace slibovala a já jsem z toho byla opravdu zklamaná. Poté se ale kniha hezky rozjela a jsem z ní byla více a více nadšená. Knihu bych asi rozdělila díky tomu na 'nudnější část' to je ta první třetina a pak zbylé dvě třetiny na 'žůžo!'. 

Dvě části příběhu
V první části se příběh hodně zaměřoval na všechny tři sestry – Lara Jean, Margot a Kitty a také jejich otce, mrtvou matku a Joshe. Margot je ta, která měla na práci všechno v rodině a domě. Ona byla ta, která dávala pozor, že je vždy navařeno, že Kitty nezmešká nějakou svou akci a podobně. Tím se to samozřejmě hodně projevilo na její povaze a chování. Celkově se chovala velice povýšeně a jako kdyby ona vedla celou rodinu. Kitty byla neskutečné zlatíčko, které prostě nešlo nemilovat. Otec sester byl velice hodný mužský, na kterém šlo poznat, že miluje své dcery nadevše a také svoji mrtvou ženu. Joshe jsem osobně neměla moc ráda, hodně často mě přišlo, že si nebyl úplně jistý co chce a někdy zase pravý opak. Lara Jean jako hlavní hrdinka příběhu mě někdy přišla na méně, než kolik jí bylo. Ale také mě hodně svou asijskou roztomilostí připomínala jednu mou kamarádku.

V druhé části knihy došlo na to, na co jsem tak čekala. Lásky Lary Jean dostanou své dopisy a tím pádem začne ten lehký 'chaos' který byl fakt zábavný. A také přišla na scénu nejlepší postava celého příběhu – Peter. Peter je ten okouzlující, perfektní, arogantní, bohatý kluk, o kterém každá holka ze školy sní. A i on byl jeden z lásek Lary Jean. A podle mě rozhodně tou nejlepší. Peter dodal celé knize pořádně na šmrncu a díky tomu jak bylo okouzlující ho prostě nešlo mít rádo. To co s Larou Jean vymysleli bylo prostě vtipné, výborné, ale taky romantické.  

Hodnocení
To All the Boys I've Loved Before je velice milá, sladká, romantická knížka, která není jen zamilovaná. Hodně se zabývá rodinným kruhem, vztahy, přátelstvími a podobně. Je to bez pochyb výborné čtení na zkrácení letních dní a rozhodně jedna z lepších contemporary knih, která se dá na léto vybrat. Příští rok má vyjít pokračování, na které se strašně těším. Doufám, že bude stejně tak dobré, nebo lepší. Kniha ode mě získává 4 hvězdičky a já ji rozhodně všem doporučuji.  
Tato recenze je součástí prázdninového projektu Summer with Contemporary.

2 komentáře:

  1. Tak toto znie fakt super 8) Také oddychové a zároveň vtipné, pomiešané osudy postáv 8D Určite by stálo a to sa na to hlbšie kuk 8)
    Pekná recenzia 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu to stojí za to. :) Pokud budeš mít náladu na něco takového, tak opravdu doporučuji přečíst. Jen to nesmíš vzdát po těch prvních 25-30%, protože ty jsou také nudné. Zbytek je fakt výborný.

      A děkuji. :)

      Vymazat